Eberspächer Airtronic S3 D2L 2,2kW 12v - uten utblåsingskappe
Denne varmeren leveres uten utblåsingskappe, festebrakett, elektriske kabler, drivstoffdeler og betjeningsenhet.
Erstatter Airtronic S2 D2L.
Ny versjon av den populære Airtronic varmeren.
Enda mer stillegående.
Nytt type brennkammer og ny plassering av tennstift - tillater flere monteringsmuligheter. Varmeren kan tiltes 90 grader begge veier.
Varmt, behagelig og stille med den nye luftvarmeren fra Eberspächer. De nye Airtronic varmerne garanterer en behagelig og avkoblende atmosfære om bord. Varmer båtens oppholdsrom til ønsket temperatur og gjør jobben stillere enn sine forgjengere.
Dynamisk og trinnløs regulering av varmeeffekten gir rask varme, høy komfort, lavt strømforbruk og et lavt støynivå. Ny og stillegående drivstoffpumpe uten tikkende lyd.
- Høy komfort og behagelig lavt lydnivå
- Nyutviklet og stillegående drivstoffpumpe
- Kommunikasjon/grensesnitt: CAN, LIN (kun 12V, S+
- Fordoblet levetid med børsteløs viftemotor
- Starter i temperaturer ned til -46°C
- Egner seg for båter opp til ca 7 meter
Slik fungerer en Eberspächer luftvarmer
Varmeren drives av drivstoff fra båtens egen tank eller en separat drivstofftank. Viften suger inn frisk luft som varmes opp og fordeles til ønskede rom. Luftvarmesystemet er svært effektivt. Det er både strøm- og drivstoffgjerrig, samt stillegående. Det varmer raskt opp rom og gir et behagelig inneklima. På varme dager kan man benytte viften til ventilasjon.
Spesifikasjoner
Varmertype: Luftvarmer
Maks slangelengde til første åpne dyse: 10 meter
Effekt W: 2200/1800/1200/850
Maks oppvarmingsvolum m³: 14
Luftmengde (m³/time): 105/90/60/40
Drivstoff: Diesel
Drivstoffforbruk l/time: 0,28/0,23/0,15/0,10
Strømforbruk W: 34/22/12/8
Spenning: 10,6 - 16 volt
Vekt: 2,7 Kg.
Mål LxHxB: 310 x 115 x 122 mm
Slangedimensjon inn/ut: 60 mm / 75 mm
Ikke velg for stor varmer
Den viktigste regelen for valg av varmer er at man ikke velger for stor varmer, i motsetning til hvordan man tenker vanligvis når man skal varme opp noe. Det er her bedre å gå ned en størrelse enn å gå opp (litt avhengig av bruken), dette på grunn av at disse varmerne har en forbrenningsmotor drevet av diesel og hvis varmeren da går på lavt turtall over lengre tid, vil varmeren tilsote seg og da bli vanskelig å starte og ikke fungere optimalt.
Derfor bør man heller velge en mindre varmer og kjører varmeren litt «hardt» oftere slik at sot og slagg blir forbrent vekk og varmeren holder seg ren og brenner riktig.
Man bør uansett hvilken varmer man har «brenne ut» av varmeren ved jevne mellomrom det vil si at man kjører varmeren på full styrke ca. halv time til en time for å brenne ut sot og slagg i brennkammeret til varmeren.
I esken
Varmer med drivstoffpumpe
Spesifikasjoner:
Varmertype: Luftvarmer
Maks slangelengde til første åpne dyse: 10 meter
Effekt W: 2200/1800/1200/850
Maks oppvarmingsvolum m³: 14
Luftmengde (m³/time): 105/90/60/40
Drivstoff: Diesel
Drivstoffforbruk l/time: 0,28/0,23/0,15/0,10
Strømforbruk W: 34/22/12/8
Spenning: 10,6 - 16 volt
Vekt: 2,7 Kg.
Mål LxHxB: 310 x 115 x 122 mm
Slangedimensjon inn/ut: 60 mm / 75 mm